29 Eylül 2017 Cuma

MEVSİMLER KÖŞESİ





Sınıfımda yapmış olduğum mevsimler köşesinden bir kare. Her anaokulu sınıfında mevsimler köşesi olmalı bence. Böylelikle çocuklar hangi ayların ne kadar süre ile hangi mevsime denk geldiğini de öğrenmiş oluyorlar yavaş yavaş. Sonbahar ayında olunca kolları sıvayıp bahçedeki yaprakları, irili ufaklı renk renk olanları topladım. Masamın başına oturdum ve bir güzel bantladım yaprakları dayanıklı olmaları için. Sonra şekillerine göre kestim. Bulunduğumuz mevsimi belirten sonbahar yazısı kartları hazırladım ve camımda mevsimler köşem yerini almış oldu. Biz kışı sabırsızlıkla bekliyoruz. Bunun dışında sınıflarda merkezler de olmalı. Kitap, drama, oyun, bilim merkezleri. Hatta bu merkezler öğretmenin fikirlerine göre de çoğaltılabilinir. Sınıfta çocuklarla birlikte beyin fırtınasına gidilir ve ortak kararlar üzerinde de ortaya bir şeyler çıkartılır. Bu merkezlerde çocuklar serbest zaman diliminde diledikleri gibi vakit geçirebilirler. 

18 yorum:

  1. Ne güzel düşünmüşsünüz :) Öğretmen gibi öğretmen :) Çok sevdim . Keşke herkes sizin gibi gerçekten bir şeyler öğretebilmeyi hedeflese ... Yüreğinize sağlık ...

    YanıtlaSil
  2. ay keşke bütün sınıflar seninki gibi olsaaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Bence harika olmus tugcecim :) yaraticiiii

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor. Allah yolunuzu, bahtınızı açık etsin. :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel düşünmüşsün güzel öğretmen. :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER