17 Ekim 2017 Salı

ŞEKER PORTAKALI




Brezilyalı yazar José Mauro de Vasconcelos' in ölümsüz eseri olsa gerek Şeker Portakalı. Yazar bu kitabındaki hikayeyi,  beş yaşındaki Zeze karakteri ile kendi çocukluğunu özdeşleştirerek sunuyor bizlere. 

Yaramaz olmayan ya da hayatında bir kere bile olsa hiç yaramazlık yapmayan bir çocuk var mıdır?  Zeze'nin çocuk haliyle yapmış olduğu yaramazlıklar, içinde yaşadığı toplumu ve ailesini oldukça rahatsız eder. Kalabalık ve yoksul bir ailenin çocuğu olan Zeze, bir şey yapmasa bile ona sövülür, dövülür, tartaklanır. Tüm bunlara rağmen içindeki öğrenme isteği, azmi ve merakı herkesi kendine hayran bırakacak şekildedir.  Aslında yazar bizlere Zeze karakteri ile bir çocuğun dilinden, yaşamdan kendimize pay biçebilmemiz için fırsatlar sunmuş bu kitabında.  

Yazar Vasconcelos bu kitabını on iki günde yazdığını ancak onu yirmi yıldan fazla yüreğinde taşıdığını dile getirmiş.  Yazarla özdeşleşen duygu yüklü bir roman. 

17 yorum:

  1. Bu kitabı daha önce okudum mu hatırlamıyorum ama oğlum okudu. Bende de sırada bekleyenler arasında.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir kitap gerçekten. Ben lise dönemlerimde okumuştum. O kadar akıcı bir konusu varki, elinizden bırakmak istemeyeceğiniz bir kitap. Teşekkürler yeniden okumuş gibi hissettim kitabı görünce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok kısa bir sürede okudum. Yazar içten samimi bir dille anlatınca öyküsünü, okutturdu kendini kitap. Rica ederim. :)

      Sil
  3. Yürekte nasıl tasinmissa artik bir çırpıda ortaya çıkmış...değerini yıllarca kaybetmeyen bir eser çıkmış ortaya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum. . Değerini kaybetmeyen yıllara meydan okumuş bir eser..

      Sil
  4. çok severiim. devamı da var iki kitap ve filmini de izle o da çokzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Deep, diğer kitaplarını da okuyacağım kii. Filmi de izlemeliyim o zamann. ;)

      Sil
  5. Okumak için dört gözle beklediğim ama hala okuyamadığım kitap. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nermin çok çok güzel bir kitap. Beklemeden oku derimm. :)

      Sil
  6. İnsanın duygusu olduktan sonra o kitap 2 günde de çıkar :D Bende yıllardır içimde yaşıyorum belki de kitap yazmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu olduktan sonra ortaya çıkar kelimeler cümleler. . Kitap yazma fikrin varsa eğer neden olmasın kii. :)

      Sil
  7. Zeze'ye sevgilerr bizden. :) Diğer serileri de merak ettim şimdiden.

    YanıtlaSil
  8. Çocukluğumda en sevdiğim kitaptı:) Tekrar okuyasım var.
    Takipteyim sizi..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      okuduktan sonra benim için de vazgeçilmeyen kitaplardan oldu Şeker Portakalı.. Güzel günler! :)

      Sil

 

BİRPEMBESEVER