10 Mart 2018 Cumartesi

SOPUNG KORE RESTORANI








Bugün ani bir kararla Kadıköy sokaklarında bulduk kendimizi. Eve iki saat önce varmış olsam da bugünü sana da anlatmayı istedim. Yoğun bir haftayı daha geride bıraktım. Kız kardeşim işten çıkmadan önce aradı ve Kadıköy'de bir Kore restoranı olduğundan bahsetti.


Kore dizilerini ve filmlerini takip edince, iştahla yedikleri o yemekleri de merak etmemek mümkün olmazdı. Kız  kardeşimin ısrarlarına dayanamadım ve Öznur Hocayı'da  yanıma alıp Kadıköy sokaklarına attım kendimi.


Restoranın adı Sopung. Bu yerin ilk şubesine gitmeyi çok istiyorduk ama bize baya uzaktı. Şansa bakın ki sahipleri ikinci şubeyi Kadıköy'de açarak faaliyete geçirmişler. Akşam yemeğimiz, bizim kültürümüze ve damak tadımıza çook uzak olan Asya ülkesinden Güney Kore yemekleri oldu.

İlk yemeğimizin adı Gimbap. Yosunun içine sarılmış turp, yumurta sarısı, sosis, pirinç. Görsel olarak güzel görünse de yosunun tadını pek beğendiğimi söyleyemem ama yine de tatmak güzeldi. 😊



İkinci yemek olarak da bulgogi yemeğini tattık. Yanında pilav ve kimçi de vardı. Pilav, tuzsuz yağsızdı. Aslında böyle olmasına şaşırmadım çünkü bu şekilde tükettiklerini dizilerden biliyordum. Kimchi de bizdeki turşuya benziyordu. Ama salçalı ve sarımsak tadı bizimkinden farklı kılmıştı.



Son olarak da çıtır tavuk siparişi verdik. En çok beğendiğim buydu. Hafif ve lezzetliydi. Genel olarak diğer tattıklarımız da öyleydi. Kore yemeklerinin hafif olması beni şaşırttı. Bir de menüde bazı iddialı yemekler de vardı. Gözümden kaçmadı. Acıyı seven Koreliler bu restoranttaki menülerine de aşırı ve orta acılı yemekler eklemişlerdi. Onları tatmaya cesaret edemedik. 🙊



Farklı lezzetler tattığım güzel bir gün oldu. Restorantın sahiplerinin Koreli müslümanlar olmasına da pek sevindim. Yemekleri gönül rahatlığıyla yedik. Ve günü bitirdik.



16 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Mantar, dana eti sonraa yeşil soğan, kırmızı biber, kuru soğan vardıı. ^-^

      Sil
  2. Kadıköy bize yakın, hiç görmemişim burayı. Tam yeri nerede? Ben sadece çıtır tavuk yerim heralde burada 😊 Tavsiyen için teşekkürler 😊😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şubelerini yeni açmışlar. Boğanın oradan yukarı doğru çıkıyorsun. Koton'u geçiyorsun ilk sokaktan girip sola dönüyorsun tabelası görünüyor. Şirin küçük bir yer. Rica ederim. :)

      Sil
  3. Aynen benim de dizilerden o rengarenk ve farklı görünümlü kore yemekleri dikkatimi hep çekiyor. Farklı mutfakları tanımayı ve farklı lezzetleri tatmayı seviyorum. Ne güzel sizin için böyle bir imkan olmuş. Sahiplerinin müslüman olması çok daha güzel olmuş. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için bir ilk oldu dün. Çok merak ederdim yedikleri yemekler nasıl diye. Yine canım yemeklerimizin yerini tutamaz ama değişik bir kültürün yemeklerini tatmak da pek keyifliydi☺️ Sahipleri müslanmanlar buna ben de sevindim. Hatta etleri nerden temin ettiklerini dahi sordum.🙈 Unutulmaz bir akşamdı...
      Sevgiler Umman!🌸🌸🌸

      Sil
  4. Çok güzel görünüyorlar afiyet olsun Tuğçe :'))) Biz de arkadaşlarla bir gün gitmeyi planlıyoruz ama bakalım ne zaman kısmet olucak :D
    Yemeklerin de Koreli müslümanlar tarafından yapılıyor oluşu gerçekten çok iç rahatlatıcı olmuş, sevindim bunu öğrendiğime :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mekan çok kalabalıktı Eslem. Sanırım akşamüstü gittiğimiz için böyleydi. Ya da çok rağbet görüyor da olabilir. İçerde kore müzikleri çalıyor. Çıkışta da hediye olarak kozmetik yüz maskesi veriyorlar. Çok sempatik bir mekandı. :)

      Sil
  5. Çok güzel bir tanıtım oldu bu... seviyorum değişik tatları, kimchiyi çok merak ediyorum özellikle.. tatlıları nasıl acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimchi çok sarımsaklı ve salçalıydı. Ben daha turşumsu bir şey bekliyorsum. :') Demek ki oranın turşusu da böyleymiş. :) Tatlı yoktu sanırım menüde. Balık keki vardı. Bir gün de onu denemek istiyorum. ^-^

      Sil
  6. Keyifli bir tadım olmuş. İlk kez Sushi tadanlara yosunlusu önerilmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok keyifliydi,teşekkür ederiz. :)
      Yosunsuzu yoktu mekanda. Bu sushi değil gimbap'dı.

      Sil
  7. anaaaa kadıköyde mi açılmış yaaa. topkapıda vardı gidip yemiştim ben de şu kimcap mı ne ondan nefisti bi de ramen içmiştim. kadıköy oleey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten açılmış yaa. *-* Topkapı'nın oradakine bize çok uzak diye gidemedik. Şansa bak ki yakınımıza açılmışş. Artık sık sık gideriz hehehe. ^-^

      Sil

 

BİRPEMBESEVER