24 Nisan 2018 Salı

TESELLİLER KİTABI





Teselliler Kitabı ile bu yazarın ilk kitabını okumuş oldum. 
En son buna benzer Nouman Ali Khan'ın Dirilt Kalbini adlı kitabını okumuştum. Bu kitap da karşılıklı sohbet havasında. Yazarın kalemi çok akıcı ve bahsedilen konular da sizi içine çekiyor.

Bu kitapla hayattaki birçok şeye teselli bulabileceğimizi söylüyor yazar. 

Aşk, ayrılık, hüzün, anlamsızlık, yalnızlık, yaşlılık, ölüm, çirkinlik...
Çağdaş dünyanın yaralarına kadim merhem: Teselliler Kitabı.

Konu başlıklarına ayrılan kitapta; bu başlıkların nedenlerine, nedenleriyle birlikte sonuçlarına ve nasıl bir yol çizerek bizlerin teselli bulacağına değiniyor.

Kitapta hoşuma giden çokça yer vardı. Bir sürü yer alıntılar defterime not edilecek . İşte o alıntılardan birkaçını seninle de paylaşmak istiyorum.


'' Anladım ki her insan şu fani dünyada bir sığınak, bir liman, bir teselli arıyor. İçindeki sonsuz açlığı teskin etmek istiyor. İşte mesele tam da burada rengini belli ediyor. Arif Hace Yusuf Hemedani,'Hayat nedir?' diye sorulduğunda şöyle cevap veriyor:

''Hayat, teselli olmaktır. Kişi teselli bulduğu şeyle yaşar, onunla hayattadır.''


''Kimse eşit doğmaz ama herkes eşit ölür.''


''Her şey yerli yerinde anlamlı ve güzelken o düzene müdahale edip karıştırmak ve sistemi altüst etmek, bu yönde meyil, istek ve çaba geliştirmek çirkindir.''


2 yorum:

 

BİRPEMBESEVER