18 Mayıs 2018 Cuma

BİR ADAM GİRDİ ŞEHRE KOŞARAK





Camlardan ölesiye sarkan gündelikçi kadınlar, elindeki eczane poşetleriyle çaresiz bekleyen yaşlı adamlar, pazar yerlerinden artık toplayanlar... Kısacası şehrin ötekilerine yer veriyor kitabında Tarık Tufan.

Karanlık, rutubetli, çok bağrışlı, çok nefessiz, çok sabahsız, çok aşksız, çok çiçeksiz, çok neşesiz, çok kitapsız bir şehirde hayatta kalabilmek için her şey.

Hayatta her şey hızla akarken, yavaş gidenleri, yorulanları, rekabete güç yetiremeyenleri ve onların mekanlarını anlatıyor.

''Artık dünyanın neresinde bir çocuk ölürse orası Gazze'dir.''


''Her insanın ömrü boyunca ezberinde tutacağı bir yağmur olmalı. Ansızın veya keskin bir gök gürültüsü sonrası şehre düşen bir yağmuru ezberinde tutmalı insan.''

''Eğer kalbinizde birikmiş cümleler, aklınızı işgal etmiş fikirler kağıda dökülmezse, bir başkasına aktarılmazsa, içten içe sizi çürütmeye başlar.''


''Hakikati örten, görmezden gelen ruhlar sürekli ağrı kesicilerle ayakta durmaya çalışan bedenlerin kaçınılmaz sonuna düşerler. Mesele acıyı ortadan kaldırmak değil, asıl mesele acının sizi götüreceği sokaklarda en kadim yaralarınızla yüzleşmektir.''


''Kapitalizm, insanların birbirlerine merhamet duymasını engelleyebilmek için yüz yüze iletişim yerine kurumsal kimliklerin iletişimini önceliyor.''

10 yorum:

  1. Alıntılar çok güzel🌸 listeme aldım kitabı👍🏻😊

    YanıtlaSil
  2. "Mesele acıyı ortadan kaldırmak değil, asıl mesele acının sizi götüreceği sokaklarda en kadim yaralarınızla yüzleşmektir.'' Bu nasıl bir saptamadır kızım... Hayran oldum. Artık ben ne okuyacağımı şaşırdım. Çok değerli yazarlar ve ben hiçbir şeyi kaçırmak istemiyorum. Allah ömür verir inşallah. Gözlerinden öperim Tuğçe, çok güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah okursun ablacığım, Allah sağlık sıhhat huzur versin.. Mutlu pazarlar!🌸🌸

      Sil
  3. Kütüphanede başka kitabı rastlamıştım ama nasıldır emin olamadığım için almamıştım ama bir dahaki gidişimde alıcam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın kalemi çok sade ve akıcı, tavsiye ederim 🤗

      Sil
  4. tarık tufan hiç okumadım saol hatırlattın okuycam tabikideee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın kalemi çok sade ve akıcı. Tam senlik bir kitap Deep. Ben şimdi başka bir kitabına başlayacağım inşallah 🙂

      Sil
  5. Merak ettim açıkçası. Daha önce bu yazarın kitaplarından ben de hiç okumamıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı bu kitabıyla tanımış oldum ben de. Size de tavsiye ederim. Güzel anlatımlı sade bir kitaptı.

      Sil

 

BİRPEMBESEVER