26 Mayıs 2018 Cumartesi

NEDEN SOSYAL MEDYA HESABIN YOK?





İsimleri sosyal medya. Yani insanları sözde sosyal yapacağına inandığımız bir sürü platformdan oluşuyor. 

İş yerimden bazıları benim sosyal medya hesabımın olmayışına şaşkın kalıyorlar. Nasıl yani? Hiç mi kullanmıyorsun? Bir tane de mi hesabın yok? dedikleri de oluyor. Evet, Hiçbiri yok. Blogu saymıyorum tabii. Ben burayı sosyal medya gibi de görmüyorum. 

Sosyal medya hesaplarının insanları asosyal yaptığını düşünüyorum. Ve baktığımda oradaki insanların gün geçtikçe birbirlerine benzediklerini gözlemlemiştim. Önceden, sanırım iki yıl oluyor, instagramım vardı. Kendi kişisel hesabım. Onu da iyi ki kapatmışım diyorum hep. Kendi açımdan, bana hiçbir katkısı olmadı. İllaki  faydalı bir şekilde kullanıp bu mecralardan yararlanan insanlar da yok değildir. Ben sadece günümüzün gösteriş hastalığından ve özel hayatını apaçık yaşayan insanların görüntülerinden sıkılmıştım. 

Bana sosyal medya nedense iyi şeyler çağrıştırmıyor. Kişisel diye bir kavram yok sanki. Samimiyet yok. Özgünlük hiç yok. Yapmacık insanlar ve onların bir şeyleri ispatlama çabaları çokça mevcut.. Adeta bir tiyatro sahnesi gibi gözler önüne seriliyor hayatlar. Her şey apaçık bir şekilde. Hayatlarını hep Pollyanna gibi yaşayanları da unutmamak gerek.

Uzun lafın kısası, A kişisi bugün bunu giymiş, şuraya gitmiş, yanına onu da almış, eve bu araçla gitmiş, uymuş, uyanmış, ,insanlardan like beklemiş.. Bunları her gün paylaşmak yormuyor mu acaba onları? Ya da bu paylaşımlara seyirci kalıp kendi vaktini kolayca harcaman seni mutlu mu hissettiriyor? 

18 yorum:

  1. Sana katıldığım noktalar yok değil ne yazık ki insanlar sosyal medya hesaplarını sadece gösteriş işim kullanır hale geldiler. Benim var çok bayıldığım söyleyemem genelde kendimi değil evdeki mimik 4 ayaklılarımı paylaşıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru ve faydalı kullananları es geçerek yazdım yazımı. Kesinlikle artık her şey gösterişe kayar oldu..
      Yaa o dört ayaklılar kedi mii?🙈💖

      Sil
  2. heeey blog gibisi yok işte, burdaki inasnlar iyiii :)

    YanıtlaSil
  3. Her şey dozunda ve gerektiğinde güzel öyle değil mi?

    YanıtlaSil
  4. Katılıyorum ben de... Begonvil Sokağı ile girdim sosyal medyaya ama şahsi hesabım hiç olmadı. Beceremiyorum da pek sevmiyorum da amablıg yazınca paylaşmak belki faydalı bir etkileşime dönüştürmek adına hesap açtım. Yazdıklarınız giderek artan sosyofobik durumlara dönüşüyor aslında, dünyada da böyle mi yoksa bizde mi böyle bilmiyorum ama sadece sosyal olsak yeter, medya kısmı bizi bozdu,
    Kaleminize sağlık, selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sosyal olmak medya ile olmuyor. Aksine medya bizi daha da içine çekerek ona bağımlı olmamıza sebep oluyor. Güne sosyal medya hesaplarıyla başlayıp yine gününü yine bunlarla kapayan çok insan var.
      Rica ederim, sevgiler!🌸

      Sil
  5. Ben biraz seviyorum galiba :) Özellikle pinterest. Swarm sayesinde yakınımdaki bilmediğim bir sürü yeri öğrendim .instagramda pastalarım için var ve yine dünya genelince bir sürü pasta ve pastacıyı oradan görüp ilham alıyorum. Bir de bir kere başlayınca kopması zor bapımlılık gibi.. Tabiki saygı duydum ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama sizin dediğinizde bir amaç için kullanıyormuşsunuz hissine kapıldım. 😊Bunun aksini yapıp bütün hayatını oraya indeksleyen binlerce insan var...

      Sil
  6. Birde youtube videoları çekip yatak odalarına kadar gösterenler var. Yazık ki özel denen bir şey kalmadı.

    YanıtlaSil
  7. Ben ne çok kullanıyorum ne az önemli olan şeylerimi paylaşıyorum ki böyle olması gerektiğini düşünüyorum yoksa bizene senin arkadaşınla içtiğin 1500 üncü kahvenden :D

    YanıtlaSil
  8. Sana katılıyorum, çünkü aynı düşüncede olduğum icin benimde sosyal medya hesabım yok. Bloglar bizim gibi yazı yazma tutkunları için çok büyük bir imkan. Yenilerde, yazılarımı duyurabilmek için twitter hesabı açtım fakat burası da çok samimi gelmedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog dışında bana da hepsi yapay geliyor. İnsanlar ve yaşamları gerçeklikle örtüşmeyenler de var. Bunlarsız yaşam nasıl olurdu diye merak etmiyor değilim..

      Sil
  9. Face girmeyeli yıllar oldu , insta ve twitter var ama dediklerine de katılıyorum. Sürekli netim olmadığı için Allah'tan çok içinde olamıyorum. Paylaşım yapmasam da bazen görmek den usanıyorum yapmacıklığı (belli fikir ve amaç haricinde)
    Twitter hoşuma gidiyor , güncel gündemi takip ediyorum , tabi okurken dolduruşa gelmemek lazım telefonu eline alan yazıyor çünkü 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın.. Şöyle genel olarak bakıldığında özgünlük samimilik azaldı bu ortamlarda.. Bana kalırsa da en iyisi uzak kalmak, kabuğuna çekilmek. ☺️

      Sil

 

BİRPEMBESEVER