14 Mayıs 2018 Pazartesi

YA SABIR





Öğleden sonra kız kardeşim, annem ve ben terziye doğru yola koyulduk. Yaklaşık bir ay öncesinde terzimize bir kumaş vermişti annemler. Kız kardeşim dış kıyafet diktirecekti. İstediği modelin resmi verilmişti. İstekler söylenmiş, ölçüler alınmış. Bizim gittiğimiz terzi provasız çalışır. Sana da hiç böyle bir terzi denk geldi mi bilmiyorum. Dikişi güzel diye yine verelim kumaşımızı dedik ama bin pişman olduk.

Kıyafeti alana kadar 3-4 defa terziciye gidilmiştir. Kıyafet hazır diye gidiyoruz ama hep bir yerlerinde sorun çıktı kıyafetin. Ve tabii bu süreçte aradan da bir ay geçti neredeyse. 

Bugün de yapılan kıyafeti ya alacaktık ya da almayıp orada bırakacaktık. Gittik ve kıyafet kardeşimin istediği gibi olmamıştı. Üzüldük. Sonucunda kaç defa gidip gelindi bu kumaş için. Alınan ölçülerin dışında hem boydan kısa hem de daracık yapılan bir dış kıyafet ile karşılaştık. En başından prova ile çalışılsaydı belki böyle olmazdı dedim. Prova çok eskide kalmış, terzicinin dediğine göre. Ee ölçü veriliyor, model de veriliyor sorun nerede o zaman? 

5 yorum:

  1. Prova eskide kalmış olabilir ama o terzi de maalesef ki kendisini "yeni"ye pek hazırlayamamış. Madem ki provasız yapıyorum diyor, o zaman hiç sorun çıkarmadan o kıyafeti giydirmeliydi müşterisine. Kii olması gereken de odur zaten, tam ölçüler alındıktan sonra ve bu konuda gerekli eğitim-bilgi olduktan sonra hiç bir sorun çıkmıyor. Ama işte o bilgiye sahip olmadan, kendilerini geliştirmeden "prova eskide kaldı" diyenlere de pek sinir oluyorum. (ben de terzi olduğum için dayanamadım)
    Üzüldüm böyle bir sorun yaşamana. Karşına bir daha iyi bir terzi çıksa bile bu güvensizliğini zor atarsın üzerinden.. Mesleğini düzgün yapan insanlar her geçen gün daha çok azalıyor galiba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var bunda da bir hayır dedik Zeynep Hanım... Çok uğraştırdı bizi bu terzi. Bir daha gitmeyi düşünmüyoruz oraya. Teşekkür ediyorum yorumunuz için. Evet, bir süre terziye gitmek istemiyoruz. :')
      İş ahlakı oluşmamış mı desem ne desem bu gibi insanlarda bilemiyorum..
      Sevgiyle kalın!

      Sil
  2. Dikkate alınmayan hiçbir işden sonuç alamazsın önce bir insan yapdığının yapacağını önemseyerek
    dikkate alması nekadarda ciddi bir konu olduğunun farkına varması şart karşısındaki ne güven vermesi gerek her işin sağlam bir temeli olması için dürüstlük sözünde durmak verilen sözü önemsemek işinin ehli olduğunu gönderir önce bir terzi mesleki açısından gelen müşteri ye işini görmeden bu güveni vermesi gerek yoksa hiç bir şekilde randıman alamazsın severek yapılan her mesleğin sonucu asla kötü olmaz olamaz sadece para için yapılıyorsa güveni sarsar meslek ve itibar kalıbına uğrar buda kendi zararına dahil olur önce nasıl bir meseleyi var diyerek ciddiyetine tabi olmalı insan kazanmalı dost arkadaş herşey kazana bilir de kaybedebilirde kazandıklarının yanında kaybettiklerinin ne kadar de yeri vardı onuda dikkate alarak düşünmeli her hangi mesleği yaparsan yap önce dürüst güzel ahlaklı sözünün arkasında durmam gerek ciddi anlamda faydasını görmek istiyorsan güzel bir mesleğin arkasında dürüstlük doğruluk güzel ahlak olmasa olmazlardan diye düşünüyorum

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER