22 Haziran 2017 Perşembe

REKLAMLARDA OYNATILAN ÇOCUKLAR



Uzun süredir aklımda olan bir konuyu sizlerle de paylaşacağım ve bu konu hakkındaki düşüncelerinizi de merak ediyorum.
 Televizyonu açtığınızda bir programın ya da dizinin bir saatlik bir kısmının on ya da on beş dakikasını reklamlar kapsıyor. Bu reklamlar şüphesiz ki gündüz kuşağı ya da akşam kuşağı televizyon seyredenlere göre ayarlanıp sunuluyor. İlla ki bilinçaltımıza da mesajlar veriyor bu reklamlar. Tabi gereksiz programları ya da dizileri hiç söylemiyorum bile. Ama benim hep dikkatimi çeken bu reklamlarda,henüz daha kendini koruyamayan ve ifade edemeyen bebeklerin,çocukların figuran olarak kullanılmaları ve neşeli- masum gibi gözüken reklamlarda oynatılmaları.

Ben bebeklerin ve çocukların reklamlarda oynatılmalarına karşıyım,karşı da olacağım. Bu durumu hiç sağlıklı bulmamaktayım. Ne yazık ki pedofili dediğimiz kişiler bizlerle birlikte aramızda yaşıyor. Reklamlarda gördüğümüz korunmasız bebek ya da çocukların mahremiyet haklarından yoksun bırakılarak apaçık sergileniyor olması ne kadar doğru sizce?

Bir haber okumuştum sizlerle de paylaşayım. Yabancı bir ülkede yaşayan yetişkin bir kız, anne babasına dava açmış. Nedeni ise ailenin, yetişkin kızın bebekliğinden itibaren onun hakları gözetilmeksizin fotoğraflarını sosyal medya aracılığı ile paylaşmış olmaları. 
Bu konudaki fikirlerinizi merak ediyorum.
Sevgiyle kalın!


13 yorum:

  1. Böyle birsey bende duymustum, tartisilir bi konu aslinda kimin ne dusundugunu bilemeyiz ama sirf fenomen olabilmek için instagramda cocugunun uzerinden paylasım yapan annelere gercekten gicigim. İnstamom diye bi sacmalik aldi basinin yuruyor o ne dir Allah askina ya, sanki ulkeyi yonetiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelik çok kutsal bir şeydir. Ama ne yazık ki içinde bulunduğumuz popüler kültüre ayak uydurmaya çalışan ''anneler'' bu akıma kapılıp gitmişlerdir. Olan yine çocuklara oluyor...

      Sil
  2. O haberi bende duymuştum birde sosyal meyda da paylaşılan fotoğraflar çocuktan izin alınmıyor daha sonra büyüyen çocuğun hoşuna gitmeyen fotoğrafları olabiliyor daha bir sürü etken...özellikle herkese açık bir hesap ise kötü(spk) fikirli insanlar da çok maalesef:(

    Bazı çocuk reklamlarına bende pek sıcak bakmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylemişsin. Çocuklara da bir birey gibi bakılmalı aslında. Onlara bir sıfat verilmemeli. Reklamlarda gördüğümüz bebek/çocuklar malesef ki dediğin kriterler dikkate alınmadan reklamlarda oynatılmakta.

      Sil
  3. Valla ben dizilerde o çocuklar hele ki bebekler boşu boşuna ağlatılıyor ona da çok karşıyım :( Taciz neyse bence bu da öyle birşey :(

    birsenle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Çocuklar televizyon ekranlarında kendilerine bürünmeleri istenilen rollerde de olmamalılar.

      Sil
  4. Özellikle dedign gibi mahremiyete aykiri durumlara bende karsiyim. Ama ddisarida mini sortlar giydiriyorum ciplak bacakla. Sonra düsnüyorum acaba sapik ruhlu insanlar buradada varmidir diye. Bilmiyorum ama su pedofili beni cok fazla üzüyor. İnsallah devlet kesin önlemini alir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah alınır kesin bir önlem,alınmalı. Çünkü var böyle sapık ruhtaki insan demek bile istemiyorum. Haberlerde sıkça karşımıza çıkıyor ne yazık ki..

      Sil
  5. Ben de bu olayla ilgili en çok instamomlara karşıyım. İnstagramda çocuklarını paylaşmakla para,reklam, hediye vb kazanıyorlar belli yerlere geliyorlar ama o çocuklarını ateşe atıyorlar. O çocukların mahremiyetini paylaşanlara ceza bile verilmeli bence ben çok kızıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O çocuklar hiçbir şeyin farkında değil gibi gözüküyorlardır belki ama yanılıyorlar. Çocuklar çevrelerinde olan biten şeyleri kavramada yetişkinlerden bile daha akıllı bana göre. Yine en büyük zararı çocuk görüyor işte...

      Sil
  6. a ne kadar ilginç bir konu evet haklısın sanırım. yurtdışında da insan hakları çok gelişkin o nedenle bak o kız öyle yapabilir evet. biz de gelişebilsek o kadar, insan haklarında iyi olabilsek yaa :)

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER