27 Eylül 2017 Çarşamba

YAZ MI KIŞ MI?



Sonbahar gelmişse kış meyveleri de yoldadır demektir. Bana yaz mevsimini mi yoksa kış mevsimini mi seversin diye sorsalar kuşkusuz ki buna kış mevsimi derdim. Sonbahar aylarından birinde doğmam bunu etkiler mi acaba? Bilemedim şimdi. 
Kış mevsimi diyince aklımıza kışla bütünleşen kar gelir. Soğuk,tipinin en sert olduğu günlerde geniş uzun atkılar takmak,kalın kazaklar hırkalar giymek... Bununla birlikte benim aklıma gelenlerden biri de meyveler oluyor. Yaz ya da kış mevsimi diye ayırt edemem onları çünkü her meyveyi severim.

Çocukluğum meyve ağaçlarının tepelerinde geçti. Çalıkuşu gibiydim. Gözüm pek korkusuzdu. Çocukluğun verdiği heyecandan da  olsa gerek biraz. Mesela dut toplamak biraz zahmetlidir diğer meyvelere göre. Ağaca çıkarsın. Bir yandan dengede durman iyi bir dala tutunman gerekir ve diğer yandan da bir dalı sallayıp dutların açılan sofra bezine dökülmesini sağlamalısın. Sonra ellerim dut lekesi olurdu ve bir iki güne geçerdi. Kiraz ağaçlarını çok severdim. Bazen çıkıp oturduğum olurdu dalların en tepesine. Tabii öncesinde biraz ceplere kiraz doldurmak en iyisi.😌

14 yorum:

  1. İlkbahar ve sonbahar Daha çok severim ama yaz mı kış mı diye sorarsan bence de kış. 😄 Battaniyeme sarılıp kahvemi elime alıp film gecesi yapmayı iple çekiyorum. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkbahar da sonbahar da güzel evett ama kış bi başka ya.☺

      Sil
  2. Ahh şimdi dut falan dedin canımız çekti😋 ben yazın doğmuşum ama sıcakla aram iyi değildir:)) Meyvelerin hepsi canım ciğerim benim:)

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle kışş! :))
    Ah, dut ağacımızı ben de çok özlüyorum. Nasıl kıymetli günlermiş meğer..

    YanıtlaSil
  4. Herbirinin ayrı ayrı güzel yönleri var ne bileyim, kışın portakal, yazın karpuz çilek, uzar gider :)

    YanıtlaSil
  5. Her mevsim ayrı bir güzellikte tüm nimetleriyle...

    YanıtlaSil
  6. Ben kış sevmem. Görüntü olarak evet güzel ama kat kat lahana gibi, hele Eskişehir kışını da göz önüne alırsak mümkünse almayayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lahana benzetmene güldümm. 😂 Uzun hırkalar polarlar atkılar takmak güzel oluyor ama yaa.😅

      Sil
  7. Sıcak illerimizde öyle ne yazık ki.. 😩

    YanıtlaSil

 

BİRPEMBESEVER